Monday, December 1, 2008

2008: Kian Ke Penghujung....

1/12/2008, sebagai tanda tahun ini kian hampir ke penghujung... Sedar tak sedar, usia jua semakin bertambah, pengalaman semakin bertambah, tanggungjawab pun semakin banyak... Bermakna, buku 2008 akan ditutup,meninggalkan kenangan yang indah, menghias, dan menceriakan dunia 2008. Hari ini(1.54 pagi), aku cuba membawa diri kembali menyoroti semula coretan, catatan, perjalanan, juga keindahan 2008. Cerita pedih, perit, manis, masam rempah-ratus 2008, yang cukup mendewasakan aku.Cerita yang menguatkan jiwa dan hati ini untuk terus membina impian, merealisasikan segala harapan!! Realitinya, aku insan biasa yang tidak mampu memisahkan kenangan dari hidup aku.2008, tahun yang benar-benar mencatat segala cerita kehidupan aku!!! Cinta, kasih-sayang, kisah tentang perpisahan, pertemuan!!! Huh, begitu sempurnanya kejadian yang ALLAH cipta!! Begitupun, masa yang pantas buat aku rindu untuk mengulanginya kembali. Lebih-lebih lagi kenangan bersama sahabat di Kota Kinabalu; warga Twintech terutamanya. Wan, Taufiq, Roy, Mike, Sof dll aku rindu korang!!! Sayang, ia hanya secebis kenangan dalam kehidupan ini. Entah bila akan ketemu lagi...Cinta????!!! Biarkan berlalu...Pergilah bersama masa yang pantas ini. ake a new life!!! Sungguhpun kenangan itu begitu memedihkan, aku tidak harus terus bersandar, kalah pada perasaan sendiri!!! Betul tak???? Pengajian yang terhenti selama hampir 4 bulan, mengajar aku sesuatu yang....??? Makna kehidupan??? Selalu benar aku ungkapkan... Heheheh... Entahlah, yang pasti hidup ini macam satu putaran... Pusing punya pusing, masih juga di perhentian yang sama. Qada' dan Qadar, kawan... Sebenarnya terserah kepada diri masing-masing untuk menginterpretasikan makna hidup!!! Hehehe... Rasa benci, marah, kecewa, kesal hanya akan menggagalkan impian yang hampir terlaksana. Begitu banyak cerita yang akan kita semua tinggalkan. Tapi, aku pasti andai satu masa kita ketemu mereka yang terjalin tentang cerita kehidupan kita, kenangan itu akan hidup kebali. Seperti juga persahabatan, cinta, dan sebagainya. Menyentuh tentang perancangan 2009??? Masih ada matlamat 2008 belum tercapai. Sebenarnya, hidup ini akan terlalu singkat jika berterusan mengejar sesuatu yang tak pasti!!! Take note this!!! Hahaha!!! Apapun jua, 2008 yang berlalu ni; adalah kenangan, harapan; serta kesinambungan cerita masa depan!!! Selamat tinggal 2008!!!

3 comments:

Anonymous said...

yeah just say good bye to 2008....Biarkan kenangan itu berlalu yang penting pastikan hari ini lebih baik dari semalam...

Anonymous said...

Bro ..Selamat Berjuang untuk 2009.. Semoga pencarian menemui jawapannya...

a.d.a.m. said...

teruskan bro!!!