Tuesday, February 3, 2009

Tagg From Mdm. Azimah- About Myself!!!

Salam.
Tagg ni da sekian lama tau, tapi tak terjawab untill now... hehehehe ;p Bukan ape, kebelakangan ni begitu banyak citer yang aku nak tulis cuma kekangan masa memaksa aku mementingkan yang lebih penting dari yang penting. Apatah lagi, masa ni aku banyak mencoretkan catatan kembara yang aku yakin dapat berkongsi dengan sekalian sahabat alam maya yang mengikuti perkembangan blog ni . Thank you so much my readers!!! Alhamdullillah, selesai jugak satu janji walaupun agak terlewat; tidak seperti yang dijanjikan. Sorry, betapa kita manusia sering "terlupa" pada baiah yang kita ikrarkan!!! Anyway, this tagg more to know how good/who I am deeply. Im not a perfect person, but the perfection in life be for us find. Take note of this!! Erm, tagg ni pon ade rules tau. The rules of this tagg as shown: 1. List these rules on your blog.
2. Share 7 fact about yourself. 3. Tell 6 unspectacular quirks of yours. 4. Tagg to 7 people with the link to their blog. 5. Link the person who tagged you. So, check it out!!! Enjoy with this tagg!!!
7 Fact About Myself:
1. Punya nama yang panjang, Shahzul Izzil Sham Al-Rashid Bin Zulkefli. And I proud of it too!!! Biarpun umum mempertikaikannya, tapi aku tak amek port sangat. Ye la, sudah tercatat di Loh Mahfuz. Kerana panjangnya nama aku, ramai gak yang was-was nak sebut dan nak panggil aku guna part mana satu!!! Anyway, I feel comfort to known as Rashid. 2. I started my journey since I was at 15!!! Negeri pertama yang aku jejak seorang diri Sabah "Negeri Di Bawah Bayu". Satu permulaan kembara di mana aku cuba memaknakan diri aku dalam erti kata yang sebenarnya. Memang benar, Sabah tu la jauh sangat dengan Labuan, tapi ada sedikit ketenangan jika kita "berdamping" dengan alam semulajadi. Tak caye??? Cubalah!!! 3. Telah menjelajah ke seluruh negeri di Malaysia tapi tidak secara specific. Begitupun, aku lebih suka menjelajah ke daerah pedalaman untuk aku kenal erti kepayahan mereka untuk meneruskan kelangsungan hidup. 4. Cinta??? Paling lama bertahan selama hampir 3 tahun(2006-2008). Tapi, hampeh!!! hahaahah ;( First love plak waktu Darjah 6!!! No comment about it!!! Cinta bebudak(bukan monyet punya cinta tau) 5. Aku ada adik kembar pompuan bernama Norzaizatul Shamam!!! Tarikh lahir berbeza, jantina and attitude. hehehehe... Pernah duduk satu kelas dan "dipaksa" bersaing atas dorongan class teacher, school teachers!!! Hahahaha!!! Apapun, aku menang; sebab "akukan abang"!!! 6. Adik-beradik aku(Umar Abu Hurairah, Norzaizatul Shamam) semua punya nama yang panjang and very unique. Tapi, aku(Shahzul Izzil Sham Al-Rashid) ngan Arwah Angah(Mohd. Sallehuddin Al-Iman) je guna pangkal "AL" kata penghujung nama masing-masing!!! 7. Pernah bercita-cita untuk berkecimpung dalam dunia ketenteraan. Cuma, nasib tidak menyebelahi. Tapi, minat dan keinginan tu tak "mati" pasal this world teach to how to survive as best as I can. In future, kalau tak involved in regular unit, I will b join in reserved unit.
6 Quirks About Me:
1. Susah nak berhenti bercakap bila dan berbincang mengenai sesuatu isu!!! Dalam erti kata lain, aku ni suka membebel. Kekadang tu, ramai gak member sengal ngan aku!!! Wakakakaka Nak wat camana kalau aku suka bercakap; ye dak??? 2. Suka pendam perasaan especially perasaan marah walaupun hati kadangkala menghasut untuk "memberontak". Entah la, kekadang tu bila dah "terluah" akan jadi pergaduhan!!! So, lebih baik aku bercakap dalam diri sendiri supaya sentiasa bersabar.
3. Suka merayau sampai tengah malam. Tabiat ni, selalu wat mama membebel sebab janji keluar sekejap lepas semayang Isyak kat masjid(Masjid Ganggarak, Labuan) tapi balik lewat tengah malam. Aku bukan merewang pegi pub tau, tapi lepak kat Pagayaman sambil bersembang ngan member. Selalu yang jadik mangsa peneman aku: Eddie, Hairi and Haritsah!!! hahahaha ;p 4. Suka sangat dengan colour biru!!! Tak kira, baju raye, stationery, eksesori diri; it's should be in blue/dark blue!!!! Sebab, aku interested in navy unit!!! Kan navy uniform in blue colour. Im proud to use that uniform!!! 6. Aku banyak belajar bahasa daerah luar, tapi tak fasih bila berkomunikasi!!! hahahahaha!! Antara bahasa yang aku pelajari- Murut Timogun, Kadazan Dusun and the latest one is bahasa Kelantan!! "royak molek deh"!!!! hahaahah ;p
I'm Tagging This To:
1. Cikgu Sahar 2. Saudari Rahmah- rakan blogger 3. PM- sahabat blogger yang selalu berkongsi idea 4. lollipop- sahabt baru di alam maya 5. Pearl Of Life- selalu gak bertandang ke blog aku 6. Safwan Mat Noor- junior aku kat SEMELA 7. a.d.a.m.- seorang sahabat yang suka merantau/menjelajah

10 comments:

a.d.a.m. said...

Salam.

Aik, aku pun kene tagg ke??
Anyway, aku send gune e-mel je nanti!!!
hahahahaha

Boleh tak???

Anonymous said...

can you teach me how to tag ??

saplo182 said...

i can teach u

Al-Rashid Zulkefli said...

Salam Semua,

a.d.a.m.,
Bro, nak camane jawab je ar!!!
wakakakakka!!!
e-mel??? bereh belako!!!
semuanya di hujung jari; dunia dah maju zaman dah berubah!!!
;p

Lestari,
I pon tak tau camane nak tag automaticly.
Just write down the name that I remember!!!
hehehehehe ;p

saplo182,
Bereh doh demo nok ngajor gewel tu!!!
heheheehhe ;p

I wish u all good luck and enjoy this tagg!!!

Anonymous said...

Salam,

Apapun, saudara telah melaksanakan janji tu dengan sehabis baik. Nobody is perfect, take note of this carefully.

Satu nama yang saya kira cukup semput untuk menyebutnya. Tapi, bila disebut berulang-kali ia cukup unik!!! hehehehehehe

Kemahiran berbahasa yang bagus!!! Biarpun, tidak fasih berkomunikasi tapi saya percaya saudara telah mempelajarinya dengan rela hati.

Saya pernah melancong ke daerah Kundasang, Sabah. Dimana mereka cukup berbangga jika outside visitor boleh bertutur dalam bahasa mereka biarpun sepatah dua!!!

Good Luck!!!

Lollipop said...

Salam...

Hehe... Saya juga di'tag'?
Anyway, ada masa nanti, Insya-Allah...

Well, semakin lama baca blog anda, saya akui semakin termotivasi. Kerana saya suka sekali berbicara dengan watak yang sebegini, demi ilmu yang dapat dikongsi dan dimanfaatkan.

Jarang sekali anak muda bijak berbahasa dan menuturkan bicara berkaitan isu semasa tanpa mengenepikan perasaan beberapa pihak.

Bagus sekali adanya insan seperti anda. Namun, saya harapkan agar anda tidak mudah 'terpesong' langkah dalam 'mengusulkan' segala pandangan dan pendapat anda tentang sesuatu isu.

Adakalanya, lantaran 'kuatnya' kita bersuara, ditambah dengan perasaan bangga diri kerana mampu 'membahaskan' sesuatu isu bisa 'menghanyutkan' kerendahan diri...

Apa-apapun, TAHNIAH! TWO THUMBS UP FOR U! Bukan saya mahu 'melebih-lebihkan' anda (dlm erti kata lain, memuji sembarangan), tapi ini suatu penghargaan yang saya kira berbaloi untuk saya nyatakan. Congrats again!

Ramlen Salleh said...

Teruskan Pengembaraan.. tapi jangan lupa balik Labuan .. kita jumpa Awang Samaun di cini...he he he..

Al-Rashid Zulkefli said...

Salam Semua,

Pemerhati Blog,
Terima kasih kerana meluangkan masa anda menjengah isi kandungan blog ini.

Sayang, andai tidak menggunakan blog. Mana tau kita boleh berkongsi idea di alam maya.

Anyway, thanks for the comment!!!


Lollipop,
Prinsip hidup saya bukan mahu hidup sentiasa di sanjung. Tidak juga hidup untuk sentiasa dicerca.

Saya hanya membawa "hidup" dalam erti kata seorang hamba.

Insyaallah, semoga saya dan seluruh umat Islam terpelihara daripada sifat mazmumah.


Gagak,
Insyaallah, 31 Mac-30 April saya akan balik Labuan; cuti semester selama sebulan.

Mudah-mudahan kita dapat bertemu.

p/s:
Nda jua kadiaku lupakan Labuan, mun indungku ada disana!!!
hehehehehe
;p

amiechomel said...

shahzul, the 1st time i met u, terus lekat nama u yg unik tu dlm kepala sampai sekarang. pastu dah ngajar u, your twin zaizatul and your bro umar, memang takkan lupalah nama u all tiga beradik. nanti kalau dah ada anak sendiri, tolonglah bagi nama pendek je kat anak tu nanti, takut tak muat ruangan kalau nak isi borang.

anyway, u're one of a kind, i think i have to tell u that. especially sejak u masuk form 4 lagi, i dah nampak kematangan u. teruskan kecemerlangan! i will be 2 steps behind!

Al-Rashid Zulkefli said...

Salam Semua,

Madam,
Thank you!!! ;p
Nama anak I should have "AL" at the end of their name, biar jadik nama family!! hehehehehe

Erm, ingat plak masa tabika sampai sekarang ni, pegi mane2 mesti ade yang komen pasal nama!!
hahahahahaa ;p

Nak buat macamana ye dak???