Wednesday, January 13, 2010

.....................

Terjerat rasa!

Kenapa mesti biar rasa ini membelenggu? Selalu ditanya khabar, ditanya cerita. Kalaupun aku balas, sekadar 1,2. Yang akhirnya, terbiar tergantung tanpa jawapan! Tuhan, apakah ini balasan masa lalu ku atau jiwa ini masih terbaki daki-daki hitam sejarah masa?

Jerangkap samar bermasa!

Masa adalah jerangkap samar. Kalaupun kau tidak terlihat, pasti terasa. Sukar terlepas. Sekali terjerat, selamanya mendera. Usaha sedaya mana sekalipun, kalau daki-daki hitam masih mengejar; kau tidak dapat lari. Tak boleh nak elak, kamu bukan nampak ia! Kau tempah sendiri! Berani buat, hari ini rasa itu kau tanggung!

Sentuhan tak berasa!

Sekalipun tidak berbalas, kau tidak pernah tewas. Panggilan lagi. Buat aku semak jiwa! Maaf, kalau kau terasa aku yang mulakan. Tapi, jiwa ini masih terjerat dengan masa lalu. Sentuhan lah atas kerangsangan nafsu sekalipun. Kau datanglah apa bayangan hatta bidadari kalaupun wujud. Ereksi pasti tidak mungkin! Maaf, kalau kamu juga terbiar merasa cinta. Sentuhan kamu masih tidak terasa di jiwa.

Kumpulkan semua!

Daki hitam masa lalu, lagi perit rupanya memakan jiwa. Yang menjadi alas keping-keping kebaikan semasa aku kini. Dikejar, dulu rasanya popular. Kini, umpama si RPK yang menjadi pelarian kebanggaan sial!

Akhirnya, aku penat menjadi pelarian rasa yang tidak ada sudahnya!

1 comment:

Anonymous said...

buy tramadol online no prescription overnight reputable online pharmacy tramadol - tramadol 319 dose