Thursday, April 21, 2011

tolong ingatkan aku.


busy, peranan aku dalam blog semakin terabai.
yang aku perasan 'hangat' blog semakin pudar.
menjadi penulis picisan.
mengupas soal-soal hidup dan kemanusiaan.
mana siapa lagi yang peduli?

penulis picisan macam aku tak dibayar.
lain cerita kalau menulis tentang memuja pemimpin.
menulis siapa benar siapa salah.
yang salah, caci habis-habisan.
yang benar, puji sampai hilang tekak suara.
keh keh keh!

tapi sesekali grenade idea bersuara.
memecah kepercayaan pemuja idola.
mengundang persepi, "oh, ini pembawa ideologi PR!"
murah betul idea.
hebat betul manusia kalahkan kuasa Allah Ta'ala.

sekian lama memerah tenaga
tiba masa beristrirehat.
mana destinasi?
keh keh keh!
kampung halaman memanggil- kerinduan, katanya.
dah, jangan cari aku selama 7th May ke 15th May.

p/s:
aku tinggalkan kota kesibukan ni. ;p

No comments: