Monday, August 15, 2011

ini aku adanya.

kalau di kira-kira kemenangan, kejayaan demi kejayaan
tangga yang sudah aku daki masa ni
serasanya diri macam sudah sempurna sebagai seorang manusia
tapi sebenarnya tidak.

ada hati  yang perlu aku isi
ada tanggungjawab yang aku penuhi
ada ahli yang perlu aku latih
ilmu kehidupan yang diperturunkan menjadi penyuluh
panduan kala aku dirundung kemalangan.

kalau dikira-kira seusia muda ini
pengalaman yang terisi menjadi latihan kehidupan
ini aku adanya
seorang serius sombong bagi sesetengah manusia
garang bagi sesetengah lain
adakalanya pemikiran aku mengeluarkan bunyi "cepat benar manusia menilai dalam diri"

dalam pada itu semua aku tersenyum
bila kematangan akal dipersoalkan
ya., aku manusia biasa. suara aku tinggi bila ketegangan melanda.
bila kebertanggunjawab yang aku latih diperkotak-katik
bila usia aku tidak dihormati, respect kata orang putihnya.

ini aku adanya.
buat sahabat, teman, kawan dan juga lawan.
aku masih bisa berbual, bergelak ketawa, bersenda di luar apa kalian nilaikan.
aku masih bisa bertanya khabar, bercerita tentang perhubungan, bercerita tentang pengalaman dan juga prospek kerjaya.

ini aku adanya.
masih sama seperti dulu.
aku harap, kedamaian akan menghembus pada hati keras kita!


15 RAMADHAN 1423H,
KUALA LUMPUR.

No comments: