Thursday, June 23, 2011

amarah dan dendam

"kalaulah AMARAH dan DENDAM tu bukan NAFSU, aku percaya dunia ini akan aman. Dan, dunia takkan musnah kerana isinya sendiri a.k.a MANUSIA."

p/s:
ada masa-masa kau perlu lupa kisah lama dan mulakan hidup baru.

Kalau aku Tuhan, akan aku hapuskan nafsu marah dan dendam.
Aku sudah tidak larat membawa amarah. Malas sudah berdendam.
Sampai bila?
Kiamat belum tentu habis.
Sebagai manusia dan hamba, takkan tiada secalit simpati dalam hati?
Kita sibuk mencari keTuhanan, sedangkan 'hablum minnannas' tertinggal.
Kita mem'babi'kan manusia.
Sedang, semua akan dihisab di tempat sama.

Siapa kau atau aku untuk menghukum manusia?
Aku harap hati aku lapang dengan memaafkan segala kesalahan.
Betul, hati aku cepat merasa empati.
Dalam hukum alam pun, mana ada dendam sampai mati.
Kecuali syaitan nirrojim duduk bersemayam dalam takhta hati.

Tolong, aku bukan mendewa orang mencaci.
Maaf, kalau korang fikir sebaliknya.

No comments: