Monday, June 27, 2011

engkau ALLAH, aku HAMBA

Ya Allah,
disaat aku gembira. sumpah, gembira dengan cerita sekarang
KAU ingatkan aku tentang kisah semalam.
kisah kelukaan yang panjang.
tentang kecewanya aku dengan kehidupan dan putus harapan.

Ya Allah,
Bilamana aku terlalai dan leka mengingati MU
KAU masih bermurah hati memberi aku rezeki yang tidak putus.
Dan, aku masih gagal membatas segala perlakuan.

Ya Allah,
seandainya nyawa aku, KAU 'padamkan' pada hayat ni
jangan ENGKAU palingkan hati ku dari agama MU.
jangan ENGKAU lalaikan lidah ku dari zikrullah MU
jangan ENGKAU padamkan kalimah "LAILLAHAILLAH" pada wajah Islam ku.

Tolong Ya ALLAH.
"jauh mana aku berjalan di muka bumi ni,Engkau tetap ALLAH: dan aku selamanya hanya HAMBA"

27 Jun 2011.
KUALA LUMPUR.


p/s:
kita insan yang hanya punya jasad dan roh.kosong, tiada apa-apa.

No comments: