Thursday, May 16, 2013

#Teacher'sDay


Saya tak larat untuk pergi ke satu satu profile bekas guru guru saya di medan FaceBook ini. Ya, saya tak larat untuk PM "Hi, Teacher. Happy Teacher's Day. Keep your effort in order to build BetterNation"

Betul ni, saya tak larat. Entah macamana diluar dunia realiti sekarang; guru-guru saya ini mengajar penuh tekun, dedikasi, membahagikan masa antara keluarga sendiri dan anak-anak Malaysia yang sejuta satu macam perangai. Tanpa mengabaikan prinsip dan sumpah yang dilafaz dalam etika seorang pendidik.

Ya, cuma manusia yang kental untuk kehidupan sahaja mungkin memilih profession perguruan. Guru-guru, anda cool. Cool yang semua lapisan masyarakat dunia ini beri tabik yang level dia capai tahap legend. Ini serius.

Kepada rakan-rakan bergelar guru, guru guru sekolah rendah saya, guru guru sekolah menengah saya, guru guru IPT saya; guru guru kehidupan saya;

SELAMAT HARI GURU.

No comments: