Friday, October 22, 2010

Puisi Untuk Kamu

Dan, bila esok mentari yang hadir
Aku harap kamu juga tersenyum
Supaya tidak lagi kesedihan, kesunyian.
Ku ingin lihat senyuman kamu seperti mentari ini.


Aku tidak mampu mencipta puisi cinta untuk kamu.
Tidak juga kekayaan.
Tidak semua itu.


Sehebat mana sayang ini, aku tidak mahu ekspresikannya.
Kerana kasih-sayang kamu lagi hebat dari aku.
Sanggup terjun ke derita ini. Rela bersama aku dalam duka ini.
Terima kasih sayang. Kamu kebahagiaan aku.


Tidak lagi ku mahu ungkit cerita cinta lalu.
Biarlah semuanya padam. Biar jadi lipatan untuk panduan.


Mentari ceria hari ini, sayang.
Tidak mendung. Aku harap begitu hati kamu. hari ini, esok, dan untuk hari kita.
Terima kasih kerana kamu sudi bersama aku.


p/s:

cinta terlalu liberal untuk tatapan secara kasar. ia halus, cuma terlintas dalam perasaan bernama rindu. pengorbanan dan kesudian bersama bukan bermakna kamu bercinta tetapi disayangi.

No comments: