Friday, October 15, 2010

Satu Petang: Terinspirasi Kerana Persahabatan.

Satu petang(kelmarin), setelah berjanji dengan seorang sahabat lama yang datang berkunjung ke Labuan atas urusan perniagaan. Aku tersenyum melihat kejayaan sahabat lama ni. Sekurang-kurang, dia tak lupakan aku. Thanks kawan.
"aku ada baca blog ko..." kata sahabat tadi, Imran. Umur 23, sudah beristeri dan punya seorang hero.
"so?"
"guess what, aku hampir suka kepada terinspirasi kerana kenangan."
aku cuma kata. "argghhh, kenangan.ape la sangat kalau nak banding hidup aku sekarang." sinis.
"ko masih hidup kan?"
kat situ aku da takde ayat. member sorang ni, kalau baham ayat memang best. sebab, ilmu kehidupannya. pemahamannya terhadap masalah. dia seorang teliti.
"erk, ada plak masa ko belek blog aku" kat situ aku pusing ayat plak.
"hahaha! ko masih masa dulu. sinis, tapi pandai main ayat politik."
"hahahaa! aku tetap aku, bro. tak macam ko. mantap, ada kedudukan."
"tu, cuma cebisan hidup..."

ya, cebisan hidup. apa guna status kalau sombong sesama manusia kan? kita hidup untuk bersahabat dan kenal erti persahabatan.aku suka sahabat ni sebab tak penah buang masa depan Fbook. cuma kenal siapa sahabatnya, dan bentuk-bentuk penulisan yang menginspirasikan kejayaan beliau.
yes, imran you are best friend.
sahabat ni, takde diploma jauh sekali sijil pengajian tinggi. yang ada cuma SPM. beliau kenal perniagaan, sebab suka cabaran. cabaran tu, macam-macam katanya. di tipu, contohnya. benda baik tak datang bergolek tu, aku kutip ayat beliau. ayat tu aku da gunapakai since aku kenal beliau ni

No comments: