Tuesday, February 15, 2011

zina mulut, khalwat hati.

diam.
lama sudah mulut aku berzina.
zina mencarut, zina mengomel bentuk-bentuk dara yang mengiurkan.
zina membebel carutan terpelajar.
macam celaka, sebab aku terlupa.
mulut untuk comolot, mengulum tetek dara.
ya, aku kasanova!

eh, dara ka si dara tu?
tak, tak!
aku bukan yang pertama, katanya.
tak kisah la, lagipun comolot tu sedap. enak!
bak kata pencinta terhebat abad 21, "dia pilih KLCCdowh!"
dunia kota kuala ibarat little western.

14th Feb?
aku suka dowh!
romen-romen la...! esok maulud nabi?
aku kan masih muda, esok-esok taubat la!
aku suka romen dowh!
aku suka comolot der!
next 9 months, ada la bibit-bibit kasih-sayang aku.
malam ni tinggalkan love bite je!
bulan 9? kan sweet september...!
anak tu aku lempar je...
tong-tong sampah melambak kat Malaysa ni!
orang Malaysia prihatin!
orang Malaysia penuh kasih-sayang!

mulut aku takkan berhenti berzina!

AL-RASHID:

khalwat hati.
aku akur.
setiap zaman, pendekatan berbeza.
bila sampai satu ketika, dalam kemodenan sebenarnya kembali ke zaman kejahilan.

aku akur.
aku kelu.
aku diam.
dalam hati tertahan, agar tidak melepas carutan.

"dalam sujud, aku berdoa semoga warga Islam ku tidak hina kerana zina"

berkhalwat.
sendirian bersama Tuhan.
bersama tok guru, kembali kepada ajaran.
semoga tegak di sirratul mustaqim.

khalwat, bikin aku tenang.
khalwat, bikin aku gusar melakukan benda terlarang.
khalwat, bikin aku senyum.
sedar,
     ada syurga, ada neraka.
     ada halal, ada haram.
tertulis di dalam kitab panduan kehidupan.

p/s:
alhamdullillah Tuhan, ketenangan ini bisa menenangkan setiap kesakitan dunia yang sudah aku hadap seharian!

No comments: