Friday, March 4, 2011

kembara di kota : lurah dada, peha dan bontot



fesyen-fesyen melurah atau menunjukkan buah dada semakin ramai.
nampak bontot, nampak peha, nampak segala.
aku memerhati mereka yang sengaja menarik perhatian nafsu kemaluan.
katanya, aku kurang ajar!
kah kah kah!
tanpa sedar, kau lagi kurang ajar sama Tuhan.
peha, dada dan bontot untuk suami.
bukan tatapan free  khalayak ramai.
aku cuma penonton. penonton bersahaja.
ya, bersahaja.

atau.
mungkin kau sengaja membanding saiz kebesaran dada.
lurah bontot yang mahal.
jangan perasan! kau bukan J.Lo. 
J.Lo bontotnya di insurankan.
kau ada?! 
kah kah kah!

ada lagi.
tapi aku tak mahu carutkan kamu, wanita.
kamu istimewa.
anugerah Tuhan buat warga dunia.
9 nafsu 1 akal, itu teristimewa. 
paling indah, paling bahagia.

bukan lurah dada.
bukan mulus peha.
bukan bontot mantap.
bukan, bukan!
HARGA DIRI, tu jawapannya.

bersahaja dalam kembara kota.

p/s:
aku tak kata kau harus bertudung litup dari kaki ke muka. cukup sekadar sederhana.

2 comments:

zikeryhassan said...

nice one bro.

setuju dengan kau

~~~RAZAT ADDICTED~~~ said...

assalam

tegur mereka dengan berhikmah..
wanita ni mudah d lentur jika kene caranya..dan lelaki juga bertanggungjawab utk mbimbing mereka.

apapun, fesyen skrg ni memg dasat sket.di akui..^^
pengaruh sana sini..

wassalam