Thursday, March 17, 2011

climax yang tak pernah sampai kemuncak.


nowadays,
anugerah yang ALLAH beri untuk gua
amanah yang gua  usung
macam tak terpercayakan
macam mimpi.
entah bila akan sampai ke climax!

kisah umur, kisah usia.
tak kisah semuanya!
gua tak tua. always young bisik si sayang.
keh keh keh!

kisah kehidupan sisi silam,,
kisah kehidupan terisi sekarang.
sialan, gua rasa macam bermimpi!

tentang mereka-mereka yang terdahulu,
juga dia yang sekarang.
gua rasa itu semua macam award oscar.
banyak yang gua kenal, banyak yang gua lenjan dijalanan silam
dia yang gua kenal,gua yang diorang kenal
macam ajaib.
benar kata mereka, hidup satu putaran.
ada masa-masa ko ingat mati.
ada masa-masa ko anggap mati tu tak wujud.
macam tu la. agaknya.

main agak-agak ni gua tak suka!
yang rare dan true macam kebetulan. surprise, kata orang putih.
ada masa-masa gua rasa macam nak climax. stop kata sana bila takdak tukang kocak.
macam la! aku tulis metafora bukan melucah!

climax tu mungkin kemuncaknya adalah kematian.
mungkin.
tertulis kematian, gua terus teragak nak capai kemuncak!
erk, mati tu pasti la!


maaf, kalau gua mati biar gua berbakti untuk agama, negara.
biar yang tersayang, biar keluarga gua bahagia dulu.
tolong Ya Allah, climax-nya biar lah aku berjaya!
AMIN.

No comments: