Saturday, July 25, 2009

Terasa Ingin Menulis....

Salam Semua.
Aku akui kebelakangan sukar untuk aku melakukan aktiviti mengemaskini blog kesayangan aku ni. Alhamdullillah, waktu senggang ni aku gunakan sedikit waktu untuk memanjakannya semula. Heh! ;p Bukan senang untuk menjadi seperti aku, terpaksa meluangkan masa untuk orang lain walaupun dari sudut kehidupan sendiri aku masih mahukan waktu-waktu untuk bersendiri dan waktu untuk merencana bagi tatapan manusia lain. Seringkali, aku bertanya tentang kemahuan dan keperluan aku. Apakah aku hidup untuk orang lain atau diri sendiri? But, the other side berbisik, "aku tidak perlu hidup dengan mementingkan diri sendiri!!" Argghhh, peliknya hidup seperti ini!!!! Seminggu kebelakangan ni, aku akui(mungkin kot) hidup aku banyak berkorban untuk si dia. Memberi nasihat (biasa la kan?), berkorban masa (mustahil, sebab jauh!), dan bermacam perkara lagi. Dari pandangan sahabat lain, diorang nampak aku ni memang fanatik bila berchenta! heh! Sorry, friends! I have my own style for appreciate girl that I really love! Ada masa tertentu, aku rasa macam aku diabaikan! (pulak dah!) Ye la, bila aku perlu, nobody arounds me. But, they come without any notice! See, how magis this life! Berdepan dengan masalah seperti ni, buat aku terfikir hidup memang pelik. Kadang-kadang, bila banyak berkorban untuk orang lain, bermacam keajaiban akan muncul. Baik dan buruk. Yang baik, aku bersyukur; yang buruk, aku fikirkan. Sorry everybody, this entri bukan bermakna aku ni selfish! Tapi, aku sentiasa gunakan peluang untuk berfikir. Di bidang pengajian pula, banyak perkara memerlukan aku bekerja keras sekurang-kurangnya pass all subject. Perghhh, nak dapat DL belum tentu g! heh! Sekarang ni, masing-masing dilanda kebimbangan ditutup atau dipindah! Kolej aku memang banyak kejutan! So, tak heran kalau benda-benda unexpected will be reality in future. Harap-harap, aku sempat abes study! Hahahaha! Kalau ikutkan hati, masing-masing da nak give-up. Namun, masih ada waktu untuk aku perjuangkan hak yang tak pernah disuarakan. Harapnya, akan ada hasil yang ,membanggakan! Insyaallah! Menjengah hari-hari dipenghujung semester ni plak, hati aku ni makin melonjak untuk kembali ke Labuan sehingga ke Aidilfitri nanti. Aku rindukan untuk berbuka puasa dan berhari raya bersama mereka yang aku sayangi. Dikelilingi oleh mereka yang bangga akan aku, bangga akan pencapaian aku (setakat ni) meskipun aku masih belum mencapai tahap kepuasan diri seperti mana yang pernah aku mimpikan! Ok, time is up! Masa untuk menjengah perkara lain plak!

No comments: