Monday, January 10, 2011

Just a Flash Back!

Entah kenapa lately aku selalu ingat masa lalu. Just a flash back okey? Bukan cerita sedih tapi pasal ambition aku masa kecik lalu.

Tidak pernah tercatat dalam borang peribadi aku dari sekolah rendah ke sekolah menengah untuk menjadi HOTELIER. Ini aku sedari bila aku belek-belek fail-fail penting untuk pelacuran hidup aku. Apa yang tertulis cuma MILITARY OFFICER, POLICE OFFICER. Paling tak bley blah, PERDANA MENTERI. ha, lanyak je mana-mana kerja yang terlintas dalam pemikiran tumpul aku waktu tu.

But, setelah sampai kaki ke sekolah menengah aku still tulis PERDANA MENTERI sebagai aku punya cita-cita. Aku terperasan pandangan pelik guru kelas aku time tu. Dengan performance tak sebrapa blah; senang hati gua jawab nak jadi PM. hahaha! *p/s: cikgu-cikgu ku, please restui anak murid yang pelik ni! And, of course aku suka bab bercakap dan bertanya soalan paling gampang, complicated untuk dijawab semasa sesi pembentangan sesama rakan sekelas. *p/s: mastini, please forgive me. sebab aku selalu bagi kamu soalan-soalan maut! Kegilaan dalam berucap/bercerita/menghabiskan masa aku memang hero! Tak caya? Tanya bebudak Batch 2002-2006! Dan, sampai sekarang aku tak bley lupa kata-kata/pandangan pelik yang menghiasi wajah comel/cantik guru-guru kelas aku! Eksperasi wajah itu banyak mendorong aku sampai sekarang. Alhamdullillah, thank you Allah.

Now, aku seorang hospitality industry player. See? Jauh panggang dari api dengan apa yang aku cita-citakan dulu. Apa yang aku tahu sekarang, aku perhatikan lanskap politik dari kacamata aku sendiri, neutral. Pandangan, kajian dan pemerhatian.Cita-cita mahu jadi PERDANA MENTERI? Mahu terlibat dalam political world pun aku pikir 300 kali. hahaha! Kalau kalah/digugurkan sakit bai!

Okey, amenda dah aku bebel ni.



p/s:
jangan jadi PERDANA MENTERI MALAYSIA melalui jalan belakang, itu satu revolusi yang tidak sihat!

2 comments:

Mastini Ahmad said...

hahah, yang peliknya, ak yang paling malas mo ambil kisah hal politik, skang ak pla yang TER ambil course sains politik. permainan hidup memang lucu.. huhu.. apapun x kisah, janji jadi org berguna. bukan orang yang digunakan..:)

Al-Rashid Zulkefli said...

Mas, i realize one thing. apapun yg kita corak/coret satu masa dulu sebenarnya create what we have today. tapi tu la, we don't what will be in future. XD