Friday, November 7, 2008

SAJAK: Wajah Mama

Menatap wajah mama aku mengerti derita yang ditanggungnya pernah bahagia dulu hanya seketika miliknya Wajah mama adalah cerita hidupnya kolam matanya- ada derita! pulau wajahnya- terasa bahagia! Kami sebahagian cerita hidup mama lambang kekuatan dirinya Tuhan betapa aku rindu leterannya betapa hangat sentuhannya Mama kasihmu kami dakap abadi! nasihatmu bekalan perjalanan kami1 Kami menghakis derita mama cuba memadam sejarah sengsara mama! kerna kami yang menatap cerita hidupnya!
MeeT uNcle sHah said: Sajak ini,aku dedikasi khas untuk mama yang pernah 'berkorban' hidupnya untuk kami. Kami sama-sama merasa derita yang ditanggungnya,meskipun bukan semua itu tidak kami lalui!!! Masa memaksa kami berpisah bagi sementara. Sajak ini lahir atas kerinduan aku kepada mama. Babak-babak kehidupan mama,yang kami fahami hanya sebahagian dari perkara yang mendewasakan kami. Meskipun, segalanya sukar untuk diterima peristiwa itu membawa kami mengerti hidup ini adalah perjuangan!!! Kami bukan meminta simpati atas derita yang pernah ditanggung mama, cukup sekadar hidup bersama ibubapa anda dinikmati sepenuhnya. Hargai mereka,jgn sesekali salahkan mereka andainya terjadi perpisahan... Bukan niat ini, membenci segala yang terjadi,takdir mahukan kami berpisah agar kami mengerti akan kasih-sayang itu lagi mulia dari harta kekayaan!! Memaafkan lebih baik dari berdendam...

3 comments:

PM said...

alhamdulillah masih ada insan yang masih menghargai pengorbanan ibunya..

hope sampai ke hujung nyawa, anak2nya masih duduk menemani pemergianya -AMIN-

PM said...

out of topic-->
kekadang ada jug ayang xsempat nk tua.. so cam mana mereka hendak berubah.. sekurang2nya tunjuk perubahan sedikit demi sedikit. ini tidak.. makin teruk ada la.. bila di persalahkan mula la mereka memberontak.. sedangkan satu haram xguna otak bila membuat sesuatu.. letih mak ngandung 9 bulan 10 hari..

MeeT uNcLe sHaH said...

"pm"
insyaalah...
mmg byk pon camtu.cuma aku berdoa agar aku bkn tergolong dlm golongan ank derhaka,insyaalah...