Saturday, January 17, 2009

Four Things- Tagg From Mdm. Azimah

Salam semua... Erm, tagg ni aku dapatdari Mdm. Azimah(my English teacher) , nak tak nak aku kene jawab gak. Lagipun, aku da janji nak jawab. Tak baik plak kalau mungkir janji, ye dak?? So, ni dye jawapan: Four jobs I have had in my life : 1. Waiter- Since aku Form 2 g, aku da keje kat Pagayaman Pit Stop. Memang kire "otai" kat situ. Actually, Pagayaman ni owned by my uncle a.k.a. my mama's cousin. 2. Pelajar- Ni pon kire keje ke??? Hehehee.. Tak kisah ar kan, janji aku ade 4 jawapan!!! Hahaha!! 3. Motivator "Bebas"- Keje ni takder sape pon iktiraf aku.. Hahahaha!!! Aku kan suke membebel, so mane-mane orang kenal aku deeply memang tau ar; motivasi "bergerak" a.k.a. ceramah percume kat diorang ni. Abes, da diorang pon suke mintak nasihat kat aku, so ilmu yang sedikit tu aku share ngan diorang. Mane tau dapat pahala, kalau diorang amalkan. 4. Catering Supervisor- Post ni aku duduk tak lame sebelum aku sambung study kat KK and now Kelantan(Dis '06, Feb '08-Jun '08). Position ni memang meletihkan, especially nak set up barang. Peel staf satu hal, jumpe yang keras kepala plak; time tu ar aku nak "meletup". Anyway, aku tetap ketua yang baik. Aku tak ar bebankan diorang ngan tekanan tempat keje. Erm, position ni still kat Pagayaman Pit Stop. Four Movies/TV Series I would watch over and over: 1. Buletin Utama TV3- Rancangan ni memang slot kewajipan untuk ditonton. Memang tak jemu, sebab penyampaian berita yang bertenaga. Especially Mr. Karam buat liputan. Perghh, antara pengacara/penyampai wadah yang aku kagumi. Sebab, Mr. Karam ni gunekan pepatah/bidalan Melayu yang budak Melayu sendiri "terhegeh-hegeh" akan maksudnya. 2. CSI- Drama bersiri yang aku tak lepas nak tengok. Tpy, sekarang ni da tak boleh tengok sebabnye takder Astro, satu hal lagi CSI, ade menyentuh sensitiviti keIslaman. Kire, boikot sekarang ni... Naseb ko ar... 3. Gerak Khas- Satu lagi TV series yang aku selalu nak tengok/takkan lepaskan peluang menonton kalau punye kesempatan!!! Tpy, da berape minggu aku miss siri ni sebab busy ngan aktiviti/assignment/test/kuiz!! huhuhuhu. 4. Zombie Kampung Pisang!!!!- Movie lawak seram yang aku tak pernah bosan menontonnya berulang kali!!! Movie ni, punyai kekuatan elemen "kekampungan" yang buat aku rindu kepada suasana "kampung sebenar kampung". Movie karya Mamat Khalid ni memang lawak walaupun ade elemen "logik" yang menjadi persoalan. Tapi, korang fikir ar kalau western film korang boleh bagi 4,5 bintang; kenape tak filem tempatan???!!! Four places I've lived: 1. Kampung Nagalang- Tempat sebenar aku dibesarkan dengan elemen kampung yang masih tebal. huhuhuh... Tapi, family aku tepakse pindah sebab government tak boleh jamin keselamatan penduduk di situ sebab dekat sangat ngan landasan lapangan terbang lame Labuan. 2. Bandar Baru Uda, J.Bahru- Tempat aku membesar, setelah bapa aku dipindahkan ke Johor(bapa I tentera darat). huh, banyak kenangan situ. Cuti CNY ni, Insyaallah aku balik situ. 3. Kg. Penajis, Rembau- Yang ni, umah Wan belah bapa aku. Tempat yang membentuk jiwe aku supaye cintai kedamaian, ketenangan, memahami alami sebagai satu elemen untuk relax!!! Baru je aku balik situ, last year lepas raye aji. Erm, da buruk benor umah Wan aku tu... 4. Air Base, Labuan- Hahahaha!!!! Labuan jugak!!!! Tempat ni cukup simbolik kepada minat aku dalam military... Time tinggal kat sini, my father dipinjamkan ke TUDM. Lame gak ar... p/s: Sebenarnye banyak tempat g, da mintak 4 bagi 4 je eak?? Four places I've been: 1. KK, Sabah- It's about 6 months there. Taht time, aku bergelar student(sekarang ni student gak) kat Sabah Branch. 2. Brunei- Family my mama most of them came from Brunei. 3. Merapoh, Pahang - Tempat ni, selalunya jadik tempat rehat semasa perjalanan balik ke K.L. hahaahaha!!! 4. Wakaf Aik- Kelantan. Aku tulis nama tempat ni, sebab keunikan namanye. Unik?? Heran kan??? Cara nak sebut tempat ni, "ik" bukan a'ik. Tu yang uniknye tu... heheheheh People who e-mail me(regularly): 1. Myspace- Remain about the messages, comment or whatever about myspace. 2. PPC- Inform me about latest news about Islam and political issues. 3. Friendster- Remain about the messages, comment or whatever about friendster. hehehehe.. copy paste je ni.. 4. My friend- sape eak yang selalu e-mail aku?? nanti aku check balik..(aku lupe tau, bukan lupean korang!!!) Four of my favorite food: 1. Malay Food- Especially masak lomak cili api!!! Pergh, memang korang tak bley agak da: "Betul ke Rashid makan sampai tambah banyak kali???" Hahhahah!!! 2. Cake - Letak ar jenis ape sekalipun, memang selamat "dikorbankan". 3. Sambal- Yang ni, kalau takder sekali dalam sehari memang perut rase cam "terencat" ckit. hehehehe... 4. Chinese Fried Rice- Nasik goreng ni aku selalu enjoy kat Pagayaman. Kalau aku makan kat situ, bebudak tu da faham ape yaang aku nak!!! Bukan ape, kat situ diorang bukan gune rempah cam yang kat bandar. Pastu, charge plak murah, kat bandar kalau tak RM5, jangan harap ar!!! huhuhuh Four places I would be right now: 1. Labuan- Hampir setengah tahun lebih tak balik!!! Rindu mama, Atul, Ct Ana, Luqman, Ain!!! Especially, my twin. Lame tak wat lawak ngan dye ni!!! 2. N.Sembilan, Kg. Penajis- Tempat yang sesuai untuk aku relakskan otak dari kesibukan kota/masalah pengajian dsb!!!! 3. Brunei- Lame tak balik, nak lawat saudara. At least, bley gak menambahkan satu lagi catatan kembara aku... 4. Kolej- Banyak keje tak siap g!!! hahahaa!!! Tempat yang aku boleh berkongsi idea/pengalaman/pandangan bersama reman pengajian!!! Who should I tag? 1. Cikgu Sahar - Bekas pengetuaku ni memang jadik sasaran utama!!! Just to release the tension sir!!! Hahahaha!! 2. Sir Naiman- Errr, Sir Naiman ade blog ke Mdm??? Hentam saja la!! 3. Safwan- update ckit blog tu!!!(p/s: sape2 yang tebace ni, inform kat sofwan ek??) 4. Rakan2 blogger- Sape2 yang rajin boley ar jawab tag ni...
MeeT uNcLe sHaH:
Erm, tag ni boleh release tension rupenye.. Tenang, ketenangan.. Lega, kelegaan.. Hutang kat Mdm, tinggal satu je lagi tau... hehehhehehe... Suka, kesukaan Gembira, kegembiraan.. Ntah ape-ape ar yang aku tulis ni.. ;p

3 comments:

fahana_ann said...

hehehe..blog ni di link..hehehe

amiechomel said...

kalau buat tag boleh lepas tension, jawab la tag yg satu lagi tu cepat2. anyway, apasal la nama kampung u kat n9 tu pelik bebenor... segan nak menyebutnya. hehe... jgn mare org kampung tu ye...

Al-Rashid Zulkefli said...

Salam Semua,

fahana_ann,
Terima kasih kerana link kepada blog ni.

Mdm,
Yang satu g Insyaallah dalam 2@3 hari nanti baru diselesaikan.
Kg Penajis??? hehehehe... Memang pelik pon.
Sebab jalan nak masuk ke kampung ni, mesti ade n*j*s lembu. Mungkin sebab tu kot kampung ni dapat nama!!!
hahahahhah!!!

Tapi, kat kampung ni and Kg. Astana Raja adalah tempat semayam and Makam Raja Melewar- asal-usul bermulanya keturunan Bugis di Malaysia yang datang dari Pagar Ruyong.

Pergh, siap explain pasal sejarah g!!! hahahaha!!! ;p