Tuesday, March 10, 2009

Eksperimen: Cerita Kegemilangan Sebuah Bangsa!!!

Pernah kalian terfikir tentang cerita keagungan empayar sebuah bangsa??? Pernah kalian berfikir siapa pelopor keagungan sebuah bangsa??? Pernahkah....???!!! Kita pernah miliki semuanya Katakan, Harta kekayaan, pangkat dan kegemilangan!!! Gemilang, Cemerlang, Terbilang!!! Sayang, Empayar itu hancur!! Takhta musnah!!! Agungnya cuma seketika!!! Pernahkah kalian berfikir atau terfikir??? Pernahkah.....???? Empayar hancur, Takhta jadi rebutan!!! Takhta terburai, Pangkat jadi angkara!!! Pangkat berciciran, Dengki jadi angkara!!! Sayang, Kegemilangan lenyap begitu!!! Lantaran, Cemerlangnya bangsa itu mengejar nama!!! Gemilangnya bangsa itu kerana hasad!!! Terbilangnya bangsa itu kerana berpuak-puak!!! Kenapa tidak satukan semuanya tidak kumpulkan atas jiwa merdeka Cerita Keagungan Sebuah Bangsa, Aku coret untuk tatapan ahli negara Biar siapa kita Biar apa pangkat kita Kuasa akan hilang akhirnya... Bangsa yang terleka Bangsa yang terlena Entah bilakah kan terjaga MeeT uNcLe sHaH: Ya ALLAH, KAU satukanlah hati-hati kami agar kami tidak tergolong dalam golongan yang rugi AMIN YA RABBAL ALLAMIN.

3 comments:

Cheguman said...

Islam itu sejahtera. Sejahterakah kita apabila berpecah-belah dan berpuak-puak? Kembalilah pemimpin Islam pada kesejahteraan.

Tidakkah Allah menjanjikan kita ummat terbaik?

Al-Rashid Zulkefli said...

Salam,

Cheguman,

Terima kasih kerana respon saudara. Adat manusia, sering terlupa kepada benda-benda seperti ini.

Cukup terharu, bila kita hayati sejarah kegemilangan bangsa!!!

Anonymous said...

Untuk manyatukan bangsa melayu dan orang Islam ni bukan sesuatu yang mudah. Mungkin ramai daripada ingin bersatu. Tapi disebabkan kehadiran orang-orang yang tamak haloba menyebakan itu semua terbatas. Pemimpin kita juga tidak sehebat pemimpin yang terdahulu. Kita memang ummat yang terbaik, tetapi kerana nila setitik kesejateraan untuk bersatu tu tak wujud.