Friday, June 19, 2009

Di Bawah Lembayung Kasih Ilahi

Tuhan,

Aku bersyukur

Nikmat sakit ini menundukkan

Hati ini kepada Mu.

Telah berjuta nikmat Mu

Aku nikmati

Sedikit demi sedikit

Nikmat itu hilang

Kerana kejahilan diri.

Terasa kecil diri

Diuji seperti ini.

Betapa diri dulu gagah berdiri

Tegap mengorak langkah peribadi

Layunya, kini

Tetap yakin Engkau masih bersama di hati.

Tuhan,

Seandainya nyawa aku sampai disini

Izinkan agar aku bisa hidup

Bersama mereka yang aku sayangi

Izinkan, agar aku bisa membahagiakan mereka.

Tuhan,

Sakit ini, menginsafkan diri

Terasa bahagia bila aku sedari

Hidup aku

Ihsan dari lembayung kasih MU!

1 comment:

fahana_ann said...

ingat Tuhan masa senang..tapi tika itu rmai yang lupe..kesusahan, ujian yang menimpa ornag lain tak terbayang di hati kita..apa jua yang datang, memang sangat sukar kekdang untuk harungi...Moga DIA selalu di hati