Monday, November 23, 2009

Itu, Situasi Suka-Suka!

Di satu sesi perbincangan antara aku dan Encik A, setelah beliau panjang membebel. Encik A: Sebagai contoh, u tengok la mak ayah. Diorang pun kadangkala ada limit jugak. Aku: Maksud cik...?(dahi berkerut) Encik A: Macamni, setiap apa yang kamu perlukan; tak semestinya family akan dapat penuhi. Have a limit. Anak saya.... Aku: Erk...cik ada anak pompuan? Kirim salam eak? (angkat kaki dan blah keluar!) Encik A: ...............)(*&^%R$#W!!!!!
Hahahahaha! Tu cuma ilusi aku je! Amat kurang ajar la jika aku berlaku sedemikian. Perbincangan petang tadi hampir 2 jam itu berlangsung dengan baik. Respon, harapan dan dorongan. Alhamdullillah, syukur. Seperti yang aku harapkan, ianya hasil imaginasi kejayaan yang aku praktikkan hasil ceramah-ceramah motivasi Dr. Fadzillah Kamsah. Teori yang memberangsangkan! Seperkara lagi, setiap apa yang aku lakukan bukan mahu disanjung. Tidak pernah! Aku cuma manusia biasa. Apa yang aku lakukan hari ni, datang dari kesilapan semalam. Perjuangan yang terburu-buru! Aku hadir bersama harapan. Membawa matlamat perubahan untuk membimbing dan dibimbing! Prinsip ini tetap, tidak berubah! Terima kasih kepada tim-tim perjuangan. Kalian ada bersama aku. Juga kepada my beloved mother. Yang mahukan aku memberikan fokus ke atas semua tanggungjawab. Baik kepada akademik, mahupun perhubungan sosial. Thanks mama!

"Sesungguhnya aku telah mengatur urusan kamu, tetapi aku bukanlah orang yang paling baik di kalangan kamu maka berilah pertolongan kepadaku. Kalau aku bertindak lurus maka ikutilah aku tetapi kalau aku menyeleweng maka betulkan aku!"

- Abu Bakar As Siddiq-

No comments: