Monday, November 9, 2009

Kamu Akan MATI!!! Baca, Kalau Tak Percaya!

Kamu akan mati! Bukan hari ini. Sekarang, nama kamu masih dibawah status KIV. Kerna itu, kamu masih boleh melangkah bangga. Boleh ketawa gembira.

Kamu akan mati! Satu hari nanti. Lantas, apa yang kamu tinggalkan? Nama mahupun pangkat tidak memadai. Tidak setimpal usia puluhan tahun kamu menghirup nafas senang dunia. Padahal, kamu angkuh melakukan dosa.

Kamu akan mati! Bukan hari ini! Tapi, kamu masih terleka. Alasan “masih muda”, alasan insan yang kufur pada nikmat Tuhan. Yang bersembunyi dibalik seronoknya kehidupan dunia.

Kamu akan mati! Sabar saja. Hijab terbuka, selindung tak dapat. Menangis pun tiada guna. Apatah meratap. Kamu tahu apa itu syurga dan neraka?

Kamu akan mati! Bila, itu masih tidak pasti. Sekarang, kamu cuma berjalan dalam lena. Mati, permulaan hidup sebenar-benarnya. Kamu ada 2 pilihan, syurga atau neraka.

Di penghujung hayat manusia itu, adalah mati! Semua gerun, Nabi pun rasakan sakitnya mati. Kamu masih bisa tersenyum(sekarang!). talkin dibaca, akhir dipengkebumian. Jawablah tanpa gentar. Itu soalan wajib bukan markah himpunan peperiksaan. Salah, azab! Betul, kamu terselamat! Sekarang, kamu pilih; syurga atau neraka?!

Kamu akan mati, tapi bukan hari ini. Percayalah!

No comments: