Monday, February 2, 2009

Catatan Dari Hati- Bulan Pertama Di 2009

Salam Semua.
Januari 2009 baru berlalu. Masa berlalu terlalu pantas, tanpa kita sedari!!! Pejam celik, pejam celik!!! Begitupun, banyak perkara dah aku lalui. Cerita cinta, cerita kembara, cerita gosip, cerita masa depan, cereka tentang mengenal peribadi(????) semuanya berlalu mencorak perjalanan hidup yang singkat!!! Arghh, betapa kita(manusia) terlalu leka dengan masa. Minggu pengajian bagi semester ni tinggal hampir 2 bulan lagi. Masa??? Jangan pertikaikannya!!! Huhuu... Sesaknya nafas!!! Erm, cukupkah persediaan diri???? Rindu??? Mungkin pada tanah kelahiran!!!(WP LABUAN). Hampir setengah tahun tidak kembali, apa khabar agaknya para sahabat ku disana??? Tiada khabar melainkan ucapan selamat ketika hari perayaan. Masihkah masa dapat menemukan kita kembali???
"Masa???!!! Huh, betapa terikatnya hidup ini pada etika!!!"
YA ALLAH, ampunkan aku andai masa ini tidak aku manfaatkan dengan kebaikan juga terlalai dengan nikmat juga kelebihan!!!
DUNIA, masih adakah ruang untuk aku menyelit dalam rongga kehidupan penuh kudus??? untuk aku bawa diri dengan rasa rendah diri???? untuk aku berselimut dengan kesederhanaan??? untuk aku membentang segala kebenaran???!!! MASA, berikan aku waktu untuk mengenal diri sediakan aku ruang untuk mengenal kudus kasih Ilahi kirimkan aku rongga untuk aku bernafas melepaskan dari siksaan!!! bentangkan aku lapangan agar aku memahami masa yang diberi!!! supaya mensyukuri nikmat anugerah Ilahi!!!

2 comments:

a.d.a.m. said...

Salam.

Good writing bro!!!
Erm, masa hanya pengukur untuk manusia sentiasa memperbaiki diri.

Pengalaman terbaik sepanjang hayat adalah menghargai masa!!!

Teruskan bermotivasi!!!

Al-Rashid Zulkefli said...

Salam,

a.d.a.m.,
Thanks a lot bro always remind me about this!!