Friday, December 12, 2008

Bermula Kembali....

Akhirnya, Aidiladha berlalu dengan penuh makna dalam diri. Baru terasa kali ini, akan erti pengorbanan, perjuangan serta erti sebuah kehidupan yang aku miliki. Malam takbir, aku hiburkan diri dengan siaran ikim.fm. Takbir yang berkumandang diselang-seli dengan tazkirah Aidiladha, masih terasa akan kekurangan diri sebenarnya. Betapa besar pengorbanan Ismail bukan kepada keluarga tapi kepada Islam yang jadi pegangan kita!!! Pengorbanan Ismail yang menjadi titik-tolak ibadah korban merupakan simbolik besar dalam perjuangan Islam. Malam tu jugak, sambil layan perasaan aku gak busy ngan menjawab panggilan juga menerima/menghantar ucapan kepada sahabat. Boleh tergelak sendirian mengenang kembali isi SMS tu. terdetik di hati ingat gak diorang kat aku. Hehehehe... Asakan pertanyaan bila aku nak balik Labuan, semakin membangkitkan rasa rindu pada kehangatan matahari pulau negeriku!!! Betapa besarnya erti sahabat pada mereka.(Walaupun time raye baru antar SMS,tanya khabar!!!) Juga kerinduan mereka pada motivasi yang pernah aku beri, cerita lawak, juga cerita kembara aku. Sabarlah, sahabat!!! Panjang umur pasti ketemu!!! Mungkin ini paling mengharukan... Mendengar suara ibu, sudah cukup buat hati lelaki ini sebak. Hehehe.. Tapi, tak nangis tau... Betapa rindu pada pelukan ibu. Erm, actually im mama's boy and proud of it too!!! Kalaulah, jarak antara Labuan-Kota Bharu ini dekat ketika itu juga aku akan terbang pulang!!! Fantasi, fantasi.... Yang pasti, malam Aidiladha aku menikmati malam tu dengan mengelilingi Bandar Kota Bharu, so tak terasa sangat kesedihan tu. Well, nilah hidup dan pengalaman!!! Perjalanan tu sambil menikamti takbir raya yang tidak putus-putus. Indah dan damai negeri Islam ni, ramai yang tidak menghayatinya.. Seronok juga menikmati pengalaman baru!!!

3 comments:

Captain Jack said...

Salam…
Salam rakan-rakan BPN.. laman blog jack telah diserang oleh antijihad… berikut adalah comment dari anti jihat….
The Anti-Jihadist said...
This 'police report' is about as genuine as a RM1000 note. It's so riddled with errors and mistakes, it's obviously a forgery cooked up by some addled-minded people in order to silence people whom you so clearly hate.

Anyways, I love all the attention and traffic your links are bringing to my site and cause. Appreciate it! Keep it up!

Have a great infidel day.

Shalom,

Anti Jihadist
December 12, 2008 11:32 PM
Oleh itu Jack seru rakan-rakan semua marilah kita belasah antijihad ni secukup-cukupnya didalam ruang comment blog jack… dan didalam laman blog anti jihat tersebut… Allhuakbar..
https://www.blogger.com/comment.g?blogID=690427760483056829&postID=5176218611367435437

Salam Perjuangan…

Jack Sparrow

Captain Jack said...

HANCURKAN BLOG IBLIS INI!!!!
http://pedestrianinfidel.blogspot.com/2008/12/fake-police-report-filed-against.html

Al-Rashid Zulkefli said...

Captain Jack Sparrow,

bersama kita perangi!!!

ISLAM pegangan kita!!!