Monday, December 22, 2008

SAJAK: Nostalgia Sebuah Kenangan

pagi itu dingin, udara malam masih jua seperti sebelumnya betapa aku rindu akan kedamaian juga ketenangan ini dulu disana tempat bermain disana tempat bermanja disana ada kasih saudara kenangan hanya kenangan perpisahan bukan penamat segalanya masa hanyalah masa bukan kenangan mengejar kita kini aku datangi kembali biar masa kian memadam semuanya kerana Tuhan masih sayangkan kita masa menemukan kita kembali nostalgiknya kenangan itu!!! mereka & kami kian dipanjat usia namun masih mampu menilai semuanya nostalgiknya sebuah kenangan bunga persaudaraan berkembang lagi kasih saudara memang tak luput dihati aku cuba ingati momen kenangan mereka takkan pernah lupa pada saudara dikejauhan ini kerana nostalgiknya kenangan pada mereka!!!
MeeT uNcLe sHaH:
Sajak ni sebenarnya dirakamkan dengan penuh indah dalam kepala kerana waktu tu aku tak bawak pen/kertas mahupun pensil uuntuk mencatit segalanya. Begitupun, ia tercipta bersama hembusan kenangan waktu kecil di Rembau, Negeri Sembilan. Betapa aku rindu kenangan itu!!!
Memang silap diri ini yang mahu melupakan segala kenangan yang mungkin akan mengecewakan keluarga. Bukan mahu menyalahkan qada dan qadar, segalanya telah tersurat!!! Ternyata, ALLAH lebih mengetahui. Kini, masih ada yang belum lengkap. Aku masih mengharapkan adanya pertemuan yang bisa menyatukan kami semua dibawah payung kasih ILAHI, tiada pertelingkahan; tiada lagi perpisahan!!!

4 comments:

PeminatJutawanMalaysia said...

agak menarik gak sajak ni...based on true story ke?

Bloggers Pembela Negara said...

Salam ziarah !!

Semoga perjuangan menyatukan umat Melayu Islam ; Umat Rasulullah menjadi asas perjuangan !!

Bersatu Teguh Bercerai Roboh.

selamat berjuang !!

MeeT uNcLe sHaH said...

PeminatJutawanMalaysia,
of course!!! tu adalah sebahagian dari cerita hidup aku.
Insyaallah, ade masa aku akan ceritakannya kembali.


Bloggers Pembela Negara,
insyaallah..

MyBlog said...

salam..sy nak pinjam sajak itu utk buku alumni saya bole?

abd sukor
asukor@gmail.com